Lauamäng “Napsa ära”

Emakeele didaktika loengus pidime koostama keeleteema õpetamiseks ühe mängu. Meie teema oli võõrsõnad. Me koostasime mängu “Napsa ära”.

Mäng on sobilik alates II kooliastmest ja korraga saab mängida 2-4 mängijat.

Mäng ise on väga lihtne ja julgen öelda, et ka küllaltki hasartne. Mängu eesmärk on korrata ja harjutada enamlevinud võõrsõnade õigekirja ning ära tundma ja kirjutama sulghäälikuid ja f-i sõna alguses ning sulghäälikuid ja f, š, ž ja z tuntumates võõrsõnades.

Kõik, kes soovivad endale samasugust mängu teha, siis selleks on vaja:
– kive, mille peal on tähed (g, b, d, k, p, t, f, š, z, ž, s, v) (Meie kasutasime klaaskive, millele joonistasime akrüülvärvidega tähed peale, võib kasutada ka tähtede kleepse)
– mängukaarte võõrsõnadega;
– kontroll-lehte.

Mängu käik:

Laua keskele on asetatud kõigile nähtavale kaardipakk (pildid allapoole suunatud) ja tähtedega kivid. Kaardil on võõrsõna ühe puuduva tähega. Mängijad hakkavad kordamööda kaardipakist keerama kaarte õigetpidi. Kui mängija teab, mis täht käib lünka, haarab ta selle tähekivi pihku. Õige tähekivi võtmisel saab mängija kaardi endale. Kui mängija vastab valesti, peab ta loovutama ühe oma kogutud kaardi laua keskel olevasse ühisesse kaardipakki (kõige alla). Tähe õigsust sõnas kontrollib mängujuht. Tema käes on kontroll-leht ja peale iga haaratud kivi on tema ülesanne kontrollida, kas mängija haaras õige kivi. Kaartide vastused on jaotatud 15ne kaupa kontroll-lehtedele. Mäng lõpeb, kui laua keskel ei ole enam ühtegi kaarti. Mängija kogutud kaardid arvestatakse ümber punktideks. Võidab see, kes sai kõige rohkem punkte. Vaidluse korral kontrollitakse võõrsõna õigekirja kontroll-lehelt.Mängu lõpus loeb mängujuht võitja sõnad ette ja kõik mängijad kirjutavad need paberile või vihikusse.

Napsa ära- mängukaardid

Napsa ära-kontroll-leht

 

Lisa kommentaar