Mõtlemismängud matemaatika tundi

Otsides enda 2. klassi lastele matemaatika tundi mõtlemismänge, leidsin kaks toredat mängu: Twenty-Seven ja Build a line. Mängu Twenty-Seven jõudsin oma lastega ka katsetada ja see meeldis neile väga, teist nö raja ehitamise mängu lasin mängida 3. klassi õpilastel. sdfghjk

Mängu Twenty-Seven jaoks on väga põhjaliku juhendi teinud Tuuli Koitjärv- seda saab vaadata SIIT  ning prinditava mängulaua saab alla laadida SIIT (lk 6).

Teine mäng on samuti loogilise mõtlemise arendamiseks ning selle eesmärgiks on valitud värvi täppide vahele jooni vedades jõuda mängulaua ühest äärest teiseni.

Mängu mängitakse paaris.

  1. Prindi välja mängulaud. Seda saad teha SIIN.
  2. Palu õpilastel võtta eri värvi pliiatsid või vildikad.
  3. Õpilased valivad kumba värvi täppidele nad tahavad oma rada märkida (mustadele või valgetele täppidele).
  4. Nüüd hakkavad õpilased kordamööda märkima suvalistele oma värvi täppide vahele jooni (ühe käigu ajal ühendama 2 täppi). Teise mängija ülesandeks on takistada vastasmängijal saamast ühelt mängupoolelt teisele, tehes selle takistamiseks oma jooni ette.
  5. Võitja on see, kes suudab esimesena teha katkematu joone ühest mänguväljaku servast teiseni.

    NB! Kindlasti võib lastele mängu alustades üle korrata, et jooned, mis nad mänguväljakule märgivad, ei pea olema koguaeg omavahel seotud, st et nad võivad oma joone vedada esimese käigu ajal nt 1. reale, järgmise käigu ajal aga hoopis 5. reale.

Capture

Mängu on võitnud rohelist värvi pliiatsit kasutanud õpilane.

 

Lisa kommentaar